سرشت انسان از دیدگاه کارل راجرز
 
فرشیدنجفی بابادی
سرشت انسان از نظر کارل راجرز راجرز به افراد همچون انسانهای منطقی و اجتماعی ودارای حرکت به جلو و واقع بین نگاه می کرد.او معتقد بود هیجان های منفی وجامعه ستیزانه فقط نتیجه تکانه های اساسی ناکام ماند ه هستند. افراد این استعداد را دارندکه با ناسازگاری خود با زندگی روبرو شوند،یعنی آن را بروز دهند نه آنکه آن را واپس رانند، وآنگاه به شرایط روحی سازگار یافته تری دست یابند.به اعتقاد راجرز،افراد هرچه به سمت سازگاری روانی پیش بروند،در واقع به سمت شکوفایی گام نهاده اند.از آنجا که فرد این استعداد را د ارد که رفتار خودرا تعدیل وکنترل کند،بنابر این مشاوره فقط وسیله ای است برای به کار گرفتن ذخایر وشکوفا کردن توانایی های بالقوه فرد.افراد از طریق درمان بیرونی (مراجع به مشاور)می آموزندکه چگونه از درون به روان درمانی خویش بپردازند. یک مشاور که رویکرد متمرکز بر شخص را پذیرفته ،معتقد است که افراد: 1-برای خود از ارزش وشرافت برخوردارندوبنا براین قابل احترامند. 2-دارای استعداد وحق اداره خود هستند،اگر زمینه ای مهیا برایشان وجود داشته باشد،از قوه تشخیص وقضاوتی خردمندانه برخوردارند. 3-قادرند ارزشهای مورد نظر خویش راانتخاب کنند. 4-می توانند بیاموزند چگونه ازمسئولیت به طور خلاقانه وسازنده ای  استفاده کنند. 5-این استعداد را دارند که خود احساسات ،افکار ورفتارشان را مورد وارسی قرار دهند. 6- بالقوه این استعداد را دارند دست به اصلاحات سازنده ای در خود بزنندوبا رشد شخصی به سمت یک زندگی تمام عیار ورضایت بخش حرکت کنند.

نظرات شما عزیزان:

zahra
ساعت1:19---7 مرداد 1393
salam besyar ali bod kamel o jamee

mamnoon az in hame etelaat e khoob lezat bordam...
پاسخ:خواهش


سعید
ساعت0:22---25 خرداد 1393
سلام داداش. منم بختیاریم. دستناییم. طرفای شلمزار میدونی که؟ لینکت کردم. خیلی خوشم اومد در مورد ایلمون وبلاگ راه انداختی.دوس دارم بیشتر بات آشنا بشم. تیام کف پات

اینترسرا
ساعت23:21---3 خرداد 1393
سلام
با احترام

سايت اينترسرا افتتاح شد --- اينترسرا سراي اينترنتي شماست
به رايگان
کالاها
محصولات
توليدات
خدمات و اخبار خود را منتشر کنيد
بازديد بيشتر مزيت ما خواهد بود

عضويت آسان - ثبت محصول آسان - ارتباط با سايرين - نشر اخبار و ...
ممنون از حضورتون

www.intersara.com
info@intersara.com


کوثر
ساعت0:11---20 ارديبهشت 1393
وبلاگ جالبی دارید

اگر خواستید باهم تبادل لینک داشته باشیم خوشحال میشم.


مریم ایزدی
ساعت23:25---30 تير 1392
چقدر زیبا بود این شعر
خیلی
خیلی
خیلی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


من صدای قدم خواهش را می شنوم وصدای پای قانونی را در چشم ضربان سحر چاه کبوترها تپش قلب شب آدینه جریان گل میخک در فکر شبهه پاک حقیقت از دور من صدای وزش ماده را می شنوم وصدای کفش ایمان را در کوچه شوق وصدای باران را روی پلک تر عشق روی موسیقی غمناک بلوغ روی آواز انارستان ها وصدای متلاشی شدن شیشه ی شادی در شب پاره پاره شدن کاغذ زیبایی پرو خالی شدن کاسه غربت از یاد.
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرشید نجفی بابادیو آدرس farshidnajafibabadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 40310
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 69
تعداد آنلاین : 1